Literalmente oricine poate crea o pagină de business pe Facebook. În doar câteva click-uri ai o pagină gata făcută pentru a-ți reprezenta afacerea în online. Dar problema este că abia acum începe distracția: ce faci cu pagina?
După entuziasmul inițial și completarea tuturor rubricilor cerute de Facebook, interesul tinde să scadă și începe aplicarea premisei:”vedem noi cum merge”sau ”avem timp mai încolo”. Surpriză! ”Mai încolo” poate deveni ”prea târziu”: nu știi sigur cine/ce/când postează, nu știi ce vor fanii tăi, nu știi când aceștia sunt online și nu știi ce le place. Postezi din inerție și la un moment dat nimeni nu se mai ocupă de Facebook.
Deja ai pornit cu stângul, îmi pare rău să ți-o spun. În momentul în care ai dat publish la pagina de business a brand-ului tău, este foarte important să știi deja care sunt pașii următori.
Totul nu este pierdut! Hai să vedem care ar fi acești 10 pași și cum îi poți parcurge pentru a scoate cămașa pe undeva.
1. Ai nevoie de o strategie de conținut
Conținutul de pe social media trebuie să aibă un element emoțional și trebuie să fie creat special pentru social media. Dacă vei încerca să folosești conținut creat pentru altă fațetă a brand-ului sau să mergi pe postări pur informative, nu te aștepta la cele mai bune rezultate.
Transpune în elemente emoționale ce poate face brand-ul tău pentru fani și asigură-te că acestea sunt transmise perfect atât vizual, cât și din punct de vedere al conținutului. Asta poate însemna implicarea unei echipe copywriter+designer (noi avem un duo pregătit pentru a te ajuta să descoperi echilibrul perfect vizual+conținut al brand-ului tău – ne poți contacta aici).
2. Ce tip de postări alegi
Fără o mică inițiere în tainele mistice ale artei postării, foarte mulți oameni postează greșit pe Facebook. De exemplu, știai că Facebook penalizează postările hibrid (postări care au link-uri în descriere) și acest fapt afectează reach-ul tău? Evită link-urile dacă acestea nu sunt absolut necesare – ca atunci vrei să promovezi un produs sau ceva nou pe site-ul tău.
3. Evită prea multe link-uri
Continuăm pasul de mai sus și elaborăm: foarte multe companii tind să facă postări care fie constau într-un singur link, fie se bazează numai pe mai multe link-uri fără pic de conținut creativ. Aceasta contravine dorinței utilizatorilor de Facebook de a rămâne pe pagina ta și rezultă în fani dezinteresați care, în mod ironic, nici nu dau click pentru a ajunge pe site-ul tău.
Dacă îți dorești mai multe vizite pe site, atunci investește în Facebook Ads. Conținutul mai distractiv va încuraja o rată mai mare de engagement, iar reclamele bine targetate îți vor maximiza ROI-ul.
4. Calitate ȘI cantitate (1/2)
Postările de Facebook sunt adeseori publicate fără imagini create special sau incorect dimensionate (în general cu imaginea preluată automată de Facebook de pe pagina din link). Rezultatul este fanul complet neinteresat care simte că nu îi acorzi atenția cuvenită. Investește mai mult atât din punct de vedere al timpului, cât și financiar, în imagini de bună calitate, care să se conformeze cu identitatea brand-ului tău și cu dorești să transmiți.
5. Calitate ȘI cantitate (2/2)
Vorbind de cantitate, avem două cazuri nefericite: fie o pagină de Facebook nu are un admin desemnat și nu există niciun fel de program al postărilor, fie o companie postează odată la 2 ore zilnic și își asaltează fanii cu prea mult conținut distribuit în mod aleatoriu. În ambele situații fanii, care preferă constanța, îți vor părăsi pagina sau vor da unfollow sau hide la postările tale.
6. Țintește unde trebuie
Dacă ofertele tale sunt adresate oamenilor din zona în care te afli, nu are sens să scrii o postare pentru întreaga pagină. Ai o reducere specială în magazinul tău din București? Atunci fanii tăi din restul țării nu vor fi foarte interesați. Regula de bază este: nu poți targeta doar o nișă – atunci nu publica.
7. Facebook Ads
Alrgoritmul de la Facebook permite afișarea organică a postărilor tale la maxim 5% din fanii care ți-au dat like la pagină. De aceea, un mod foarte bun de a te asigura că postările tale ajung la mai mulți oameni este să investești periodic în funcția boost post: nu numai că astfel conținutul tău va ajunge la mai mulți fani dar acest reach extins se va aplica și la următoarea postare organică.
Dacă îți dorești un reach mai mare dar interfața de Facebook pare puțin înfricoșătoare la prima vedere, suntem aici pentru a te ajuta cu sfaturi, pași logici, tutoriale și o voce calmă și încrezătoare – poți afla mai multe aici.
8. Găsește tonul potrivit
Evită discrepanța dintre postările ”formale” și cele ”just for fun”. De la bun început, creează un mic ghid de brand și stabilește care va fi tonul tău din social media. Odată ales acest punct de plecare, îți va fi mai ușor să eviți diferențele neașteptate în modul de comunicare.
9. Cum te descurci cu feedback-ul negativ – kill them with kindness
Reacția reflexă la comentarii sau recenzii negative încă este (deși nu ar trebui) ca acestea să fie ignorate, șterse sau ascunse. Dacă ești bombardat cu prea multe întrebări repetitive, poți crea un note cu FAQs, iar dacă ai timpul necesar, acordă fiecărui comentariu atenția cuvenită – fie prin comentariu vizibil, fie prin mesaj privat.
Răspunsurile tardive sau problemele ignorate vor eroda încrederea fanilor tăi și nu îți vor face nicio favoare din punct de vedere al imaginii brand-ului.
10. Team work!
Cu ajutorul tab-ului de Insights poți monitoriza toată activitatea de pe pagina ta – inclusiv timpul de răspundere la mesaje. Prea multe companii au timpi de răspuns de câteva ore și nu câteva minute. Dacă tu nu ai timp destul pentru a te ocupa de serviciul cu clienții, atunci poate a venit momentul să găsești pe cineva care se poate dedica integral numai task-ului acesta.
Back to you acum: pagina de Facebook a brand-ului tău cum arată? Sau poate încă nu ai una și vrei să încerci marea cu degetul și să începi și tu să fii mai sociabil? Oricare este răspunsul tău, sperăm ca acești 10 pași să te ajute, iar dacă simți că vrei mai mult, te anunțăm că în perioada aceasta avem și un curs de Facebook Basics pentru cei care vor să învețe rapid care este treaba cu Facebook.