DISCLAIMER: toate imaginile de pe această pagină fac parte din landing page-uri create pentru unul din clienții noștri. Alegerea de a fi create în limba engleză a fost cea a clientului.
landing page, landing pages, s. gen nedeterminat: pagină temporară creată cu scopul colectării de lead-uri.
lead, s. neutru: datele de contact ale unui potențial client care a manifestat interes pentru oferta ta.
Ce-i aia ”landing page”, dom’le? Nu am deja un site? De ce mai îmi trebuie o pagină unde se… aterizează?
Ei bine, site-ul tău a fost creat cu scopul de a prezenta brand-ul tău în toată complexitatea sa: cine sunteți, ce oferiți, de ce să vă aleagă cineva, cum arătați, ce reprezentați – pe scurt, TOT.
Site-ul tău nu se modifică rapid – gândește-te la el ca un sediu fizic. Nu vei zugrăvi diferit sau rearanja toate încăperile pentru oferte sezoniere/temporare.
Aici intră în scenă un landing page: servește ca acel raft pe care îl poți modifica oricând pentru a atrage clienții cu oferta sau promoția ta dintr-un anumit moment:
- promovarea produselor/serviciilor noi
- creșterea numărului de abonați din baza ta de date
- sporirea vânzărilor și lead-urilor
Un landing page este o pagină creată în cadrul site-ului DAR care nu face parte din meniul lui principal.
Ea este primul punct de contact cu oferta ta și reprezintă partea cea mai largă a pâlniei de vânzări. Cu ajutorul ei poți filtra utilizatorii neinteresați de cei care vor să afle mai multe și îți lasă datele de contact.
Deci cum faci ca un landing page să capteze atenția și să motiveze vizitatorii să devină lead-uri?
Structura unui landing page: ce aratăm înainte de primul scroll?
VREI SĂ ATRAGI ATENȚIA din prima.
Asta înseamnă că elementele de interes trebuie să fie vizibile imediat ce pagina s-a încărcat atât pe desktop, cât și pe mobil înainte de primul scroll:
- Logo: utilizatorul trebuie să facă instant legătura între landing page și tine ca brand – ”a, sunt ăia care…”.
Nimeni nu are timp sau chef să se întrebe cine ești și ce vrei. - Un headline atractiv: convingător, clar și spune ce problemă rezolvă pentru publicul țintă.
Ai atenția unui utilizator pentru 3-5 secunde, asigură-te că îi păstrezi atenția și că mesajul este direct. - Un vizual unic, creativ și relevant: fotografie, video, ilustrație – ce vrei tu, ceva care să susțină conținutul.
- Buton de CTA*: neapărat vizibil înainte de primul scroll, în culori puternice și instant vizibile, cu un limbaj determinat de puțină grabă: ÎNCEPE ACUM, CERE OFERTĂ, MĂ ÎNSCRIU, VREAU DETALII. Asigură-te că butonul este prezent peste tot dincolo de primul scroll (oamenii mai uită sau sunt leneși).
*CTA: call to action, butonul care îi spune utilizatorului ce vrei de la el, butonul care îl îndeamnă să facă CEVA – să sune, să dea mesaj pe Whatsapp, să trimită un mail, să completeze un formular.
Ce apare pe un landing page după ce dăm scroll?
- Ce oferi? Care sunt beneficiile furnizate unui client? Listează principalele atuuri cu text descriptiv scurt și o ilustrație/icon pentru fiecare.
- Testimoniale clienți: social proof este ceea ce spun alții despre serviciile tale. Folosește logo-urile partenerilor care te-au ales (dacă este cazul) sau testimoniale scrise din partea lor.
- Formular de contact: scurtează-l pe cât posibil. Un formular de contact care necesită câmpuri lungi de text poate descuraja până la 50% din prospecți.
- Pagini de social media: este important ca ele să fie prezente, DAR ai grijă ca prezența lor să nu direcționeze utilizatorii prea devreme către Facebook, Instagram sau LinkedIn – s-ar putea să nu mai revină.
Conținutul e rege dar…
Ce îi spui utilizatorului? Folosești cuvinte? Ei bine, ăsta este conținutul și el trebuie să fie:
- Scurt și la obiect: prea multă informație copleșește și distrage. Detaliile trebuie reduse la minim.
- Structurează: evită paragrafele dodoloațe. Folosește titluri, subtitluri și sparge textul în așa fel încât la o parcurgere în diagonală utilizatorul să își dea seama că îl interesează ce vede.
- Personalizează mesajul: pune-te în pielea utilizatorului și gândește-te cum tu le poți rezolva o problemă. Care sunt beneficiile și nu caracteristicile produselor/serviciilor tale? Eficiență, economisire de timp, încredere, siguranță…?
- FOMO*: folosește un limbaj care sugerează că accesul la ofertă este limitat. Utilizatorii vor fi mai motivați să acționeze pentru a nu rata o oportunitate unică.
* fear of missing out: teama de a rata ceva.
… design-ul este 👑
Primul lucru vizibil pe un landing page este design-ul. Oricât de bun este conținutul, dacă el nu este scos în evindență de design, efortul a fost irosit.
Astfel, design-ul completează și complimentează conținutul unui landing page:
- Aspect curat și organizat.
- Respectarea paletei de culori din manualul de identitate al brand-ului: ele sporesc notorietatea brand-ului ȘI cimentează legătura dintre campanie și brand-ul mamă.
- Experiență coerentă între site-ul principal și landing page: încearcă să păstrezi o unitate cromatică, tipografică și stilistică.
Un landing page care se vede bine pe mobil
Să fim serioși, stăm pe telefon aproape mereu când nu avem ceva mai bun de făcut (și uneori și dacă avem…).
Astfel primul contact cu un landing page va fi aproape mereu prin intermediul unui ecran mic.
Asta înseamnă că:
- Imaginile textul, butoanele trebuie să se adapteze unui ecran de smartphone.
- Viteza de încărcare trebuie să fie sub 3 secunde – de câte ori nu ai renunța pentru că un site nu se încărca pe telefon?
- Asigură-te că toate link-urile merg: către site-ul mamă, către formular, către social media – TOTUL.
6. Politețea – secretul unui landing page eficient?
- Respectă timpul utilizatorului: dacă ai nevoie de mai multe detalii pe pagină, le poți ascunde într-un meniu-tip acordeon sau ”hamburger”. Sunt detalii – nu trebuie să fie în centrul atenției sau să distragă de la calea spre CTA.
- Simplifică treaba: formularul de contact trebuie să fie rapid completat – doar datele esențiale. Cu cât devine mai complex, cu atât utilizatorul va abandona mai repede.
- Nu uita să spui ”Mulțumesc”: thank you page este locul unde utilizatorul trebuie să ajungă după completarea formularului. Aici îi comunici că datele sale au fost trimise și îl poți încuraja să afle mai multe despre brand-ul tău direcționându-l către site-ul tău sau…
6.a: A fi sau a nu fi sociabil pe landing page?
Dacă pagina mea trebuie să fie simplă și fără elemente ce distrag atenția, ce fac cu social media?
- Pui butoanele dar îți asumi riscul că, odată ajuns pe ele, un utilizator va fi inevitabil distras de torentul de notificări de pe Facebook sau Instagram și va uita complet de tine și pagina ta. Dacă alegi opțiunea 1, asigură-te că link-urile se deschid fie într-un tab nou, fie într-o fereastră nouă.
- Păstrează butoanele dar include-le pe pagina de ”mulțumesc”. Așa el poate afla mai multe despre tine fără să fie distras de la obiectivul principal al paginii.
7. Recapitulare: ghid scurt de greșeli de evitat la un landing page
7.1. Nu există pauze vizuale sau ele sunt de o calitate slabă: percepem o imagine de 1.000 de ori mai repede decât un text și astfel impactul ei emoțional este aproape instant.
Evită imagini demodate, pixelate, generice. Ele afectează credibilitatea brand-ului tău și vor duce la o pagină irelevantă pentru utilizator.
7.2. Design complicat: un landing page este creat pentru a simplifica lucrurile. Dacă este prea complex de navigat, prea plin cu informații și cu elemente care nu aduc plus valoare, utilizatorul va spune PAS.
7.3. Conținut greu de scanat: evită pe cât posibil calupuri mari de text, greșelile gramaticale și clișeele plictisitoare. Vizitatorii vor fi mai dispuși să te citească dacă simt că ai depus efort în a înțelege și rezolva problemele cu care se confruntă.
Gata! Pune landing page-ul la treabă DAR cu cap!
Ai testat tot? Pagina se vede bine pe mobil? Ce este important este afișat înainte de primul scroll? Formularul de contact funcționează? Se afișează pagina de ”mulțumesc”? Link-urile de social media merg? Atunci ești gata și poți începe promovarea paginii.
Serios?!
Da și nu. Demarează promovarea DAR nu uita să monitorizezi permanent ce se petrece cu ea:
- Când intră oamenii pe pagină?
- Cât stau pe pagină?
- Care este bounce rate-ul? Acest număr ne spune câți utilizatori ies rapid de pe pagină.
- Care sunt principalele surse de trafic: Facebook, Google, Instagram, LinkedIn, cod QR, SMS, email, direct?
- Pe ce butoane se dă click cel mai des: primul CTA, al doilea, ultimul – care?
- Care sunt zonele din pagină în care petrec cel mai mult timp: pot fi beneficiile, formularul, un videoclip.
9. Vrei să convertești?
Avem la active zeci de landing pages care au adus cu succes lead-uri noi clienților noștri. Contactează-ne și hai să vedem cum putem să creăm o pâlnie eficientă pentru a-ți susține afacerea.