fbpx
contactBTN logoShadow3

Ai nevoie de servicii de branding? Pe pariu că da?

Marketing

Afacerea ta merge, ai vânzări, lumea te știe – de ce ai avea nevoie de servicii de branding? Ha! Deja am pierdut pariul!

Dar poate vrei totuși să ne faci pe plac și să ne răspunzi la întrebarea de mai jos.

Definește în două cuvinte ce face brand-ul tău diferit față de concurență și cum ai integrat aceste două cuvinte în tot ce ține de afacerea ta: produse, promovare, valori asumate – TOT.

….

….

….

Ai reușit? Dacă da, te rugăm spune-ne și nouă într-un mesaj. Chiar suntem curioși să descoperim mai multe afaceri românești care au un brand bine poziționat.

Ai spus că oferi calitate, profesionalism sau cel mai bun raport bun-calitate preț? Atunci avem o veste mai puțin bună: concurența ta se laudă cu fix aceleași lucruri. Singura diferență poate fi bugetul pe care îl investestiți în promovare.

Dacă tu nu îți diferențiezi brand-ul, nici potențialii clienți nu te vor putea alege pe tine în detrimentul concurenței – cum ar putea să o facă dacă nu există nicio deosebire între voi?

”Dar brand-ul meu este diferit… știu asta… nu știu exact cum!”

Nu-i bai – acesta este scopul serviciilor de branding:

  • să articuleze cât mai interesant valoarea pe care numai brand-ul tău o poate aduce pe piață
  • să evidențieze problema consumatorului pe care numai brand-ul tău o poate rezolva

Serviciile de branding: lux sau investiție?

Probabil că te gândești ”Doar companiile mari cu bugete serioase își permit servicii de branding”…

Vrei să știi un secret?

Companiile devin mari DUPĂ ce investesc în acest ”lux”. Ele și-au dat seama că înainte de a porni la drum au nevoie de o fundație solidă care să definească absolut tot ceea ce fac.

Fundația asta nu înseamnă doar un logo. Ar fi foarte tentant să te lași cucerit de impactul pe termen scurt al unei schimbări de logo dar pe termen lung impactul strategic al unui brand bine definit și poziționat este incomparabil mai valoros.

Logo-ul nu poate fi 100% relevant sau util dacă el nu se bazează pe sâmburele de adevăr al unui brand: sâmburele care reiese din valoarea și problema menționate mai sus.

Acest sâmbure se află în tot ceea ce face brand-ul tău: conținut online, materiale de prezentare, ambalaje, discuțiile cu clienții, cultura asumată în interior.

El construiește o reputație în jurul propunerii unice de vânzare – ceva ce numai tu poți oferi.

De asemenea, nu uita: branding-ul afacerii tale reflectă și respectul pentru clienții finali.

Aceștia apreciază autenticitatea și implicarea atunci când aleg să facă o achiziție.

Dacă tu ai depus efortul necesar definirii brand-ului tău și creării unei personalități distincte pentru afacerea ta, atunci înseamnă că și ceea ce oferi (produse, servicii) va respecta același angajament.

Rezistența la schimbare

Este normal să fii atașat de brand-ul tău așa cum este în prezent – doar el este personificarea visului tău de a deveni un antreprenor – și orice reticență la modificări este ușor de înțeles.

Scopul serviciilor de branding nu este de a schimba de dragul schimbării, ci de a te ajuta pe tine și pe brand-ul tău să evoluați.

Serviciile de branding evită soluțiile simple și superficiale (schimbări rapide de logo, promovare episodică) care, după un impact inițial, îți vor aduce brand-ul fix înapoi de unde a plecat.

Serviciile de branding utilizează expertiză serioasă și o strategie bine pusă la punct pentru a-ți oferi o hartă pe care o poți urma fără întrebări ca ”și acum ce facem?”.

Pentru asta ele folosesc o analiză sociologică a target-ului tău, o analiză financiară a pieței și trend-urilor aferente și abia după putem vorbi despre design – de la logo, la website și ambalaje sau materiale de prezentare.

Primele două etape creează o perspectivă completă a clienților pe care vrei să îi ajuți și a pieței pe care vrei să îți construiești afacerea.

A treia sintetizează totul într-un logo memorabil, recognoscibil și relevant pentru clienți și piață: de ce primii te-ar alege și de ce piața ar face loc și pentru tine.

Luxul fundației: mai este un lux?

Gândește-te așa: vrei să construiești o casă – primul pas este să clădești fundația. Este laborios și tu deja visezi la cât de faine vor fi serile alături de prieteni și o cină fantastică. Dar până la cina fantastică trebuie înainte să sapi, să torni ciment și să te asiguri că la primul vânt mai serios casa și prietenii nu vor fi luați pe sus.

Exact asta fac și serviciile de branding: îți oferă stabilitatea necesară pentru a construi în siguranță și pentru a te bucura de vizite fără să te temi de condițiile potrivnice ale pieței sau de capriciile clienților.

Vorbe-vorbe dar fapte?

Nu trebuie să ne crezi pe cuvânt! Lăsăm aici și aici două studii de caz pentru serviciile de branding pe care le-am făcut pentru clienții noștri.

Dacă vrei să afli mai multe, ne poți face o vizită sau putem discuta online – povestim pe îndelete și poate așa punem prima cărămidă la fundația afacerii tale!

    Spune-ne în cuvintele tale cu ce te putem ajuta și hai să începem!