fbpx
contactBTN logoShadow3

Cum alegi o agenție de marketing

Blog, Marketing

Cauți o agenție de marketing? Ei bine, înseamnă că ai înțeles că nu poți face chiar totul in-house și că ai curajul de a lucra cu un departament externalizat de marketing pentru a-ți crește afacerea.

Spunem ”curajul” pentru că înțelegem că această colaborare cu un terț poate părea puțin înfricoșătoare inițial.

Din punctul nostru de vedere, o agenție de marketing trebuie să îți:

  1. înțeleagă obiectivele de business.

  2. furnizeze fix acele servicii care susțin aceste obiective.

  3. explice ce/cum/de ce urmează să facă.

Și cum îți dai seama că agenția la care te uiți va face toate ăstea trei chestii?

Punând întrebări și fiind atent(ă) la răspunsurile oferite. Ele îți spun că ai găsit agenția de marketing care te poate ajuta.

Hai să punem întrebări și să vedem cum trebuie să arate răspunsurile.

O agenție de marketing trebuie să…

 … aibă o echipă stabilă

De ce? Pentru că o echipă fixă înseamnă că există mai multă responsabilizare. Cu un nucleu stabil de specialiști vei știi mereu cu cine vorbești și poți construi o relație profesională de lungă durată fără nevoia de a tot învăța colaboratori noi.

De asemenea, acest nucleu fix înseamnă că nu va trebui să pierzi timp cât un colaborator este adus la zi cu provocările și obiectivele tale.

O echipă stabilă care lucrează efectiv împreună va colabora mereu mai eficient pentru brand-ul tău.

Connect-media-cum-alegi-agentie-marketing-1

 … îți ofere opțiunea full-service

Numai pentru că asta îți simplifcă existența și face treaba agenției de marketing mai ușoară.

Dacă lucrezi cu o agenție pentru social media, una pentru email marketing, încă una pentru promovare și tot așa, există riscul ca mesajele și unitatea vizuală să dispară, iar impresia finală a brand-ului tău să fie una ușor haotică.

Alegerea unei agenții de marketing care oferă toate serviciile de care ai nevoie înseamnă că te vei bucura de organizare și comunicare mai eficiente și mai relevante.

Connect-media-cum-alegi-agentie-marketing-2

… îți clarifice exact care este nivelul tău de implicare

Ai ales o agenție de marketing și gata! Ești liber să le dai frâu liber!

Nu te grăbi: periodic va fi nevoie să te implici atunci când au nevoie de ajutorul tău.

Înainte să bateți palma, asigură-te că ai înțeles exact cum va trebui să te implici.

  1. furnizare date de logare pentru diferite platforme/pagini/website sau conectarea cu persoanele care se ocupau cu asta înainte.
  2. furnizare materiale necesare pentru conținut/design/implementare.
  3. gradul de control asupra materialelor propuse. Nimic nu poate merge înainte fără aprobarea ta. Astfel, dacă tu nu răspunzi, în timp util există riscul ca proiectul tău să fie întârziat.

Mai multe despre asta mai jos.

Connect-media-cum-alegi-agentie-marketing-3

… îți răspundă

Ai făcut pasul cel mare și toate activitățile de promovare sunt acum delegate unei agenții de marketing.  Dar, hey, ai întrebări, vrei răspunsuri.

Nimic nu este mai rău decât atunci când ai nevoie de ceva și nu ți se răspunde la solicitare.

ATENȚIE: răspunsul nu trebuie să fie neapărat ”e gata în 5 minute!”. În funcție de dificultatea solicitării, agenția de marketing trebuie minim să îți răspundă și să îți ofere o estimare sau un timeline în care solicitarea va fi putea fi soluționată.

De asemenea, trebuie să știi cum poți să dai de ei:

  • poți dialoga direct cu persoana cu care ai treabă sau vorbești cu ei prin managerul agenției?
  • care sunt orele în care poți contacta echipa?
  • care sunt metodele preferate de contact: email, Whatsapp, apel telefonic, call online?

Connect-media-cum-alegi-agentie-marketing-4

Stabilește din start aceste detalii pentru a evita orice frustrare provocată de nesincronizarea așteptărilor legat de responsiveness.

ATENȚIE #2: sabia timpului de răspuns are două tăișuri. Dacă ei trebuie să îți răspundă în timp util și tu trebuie să le oferi informații și feedback atunci când au nevoie de el.

Nu lăsa să treacă zile întregi fără să le răspunzi la solicitări/întrebări. Riști să contribui la întârzierea propriului proiect.

… aibă o echipă cu care îți place să vorbești

Când alegi o agenție de marketing alegi oamenii cu care lucrezi.

Dacă nu te înțelegi cu ei, atunci colaborarea profesională va fi deficitară și va avea un impact negativ asupra relației voastre de business.

Se mai întâmplă: pur și simplu nu vorbiți aceeași limbă, nu vă înțelegeți, ceva nu face click – nu trebuie să fie vina nimănui.

Connect-media-cum-alegi-agentie-marketing-5

Nu e personal, e business, dar asta nu înseamnă că orice conversație nu trebuie să fie măcar prietenoasă și plăcută.

Având în vedere că vei comunica periodic cu agenția ta de marketing – fie personal, fie prin echipa ta – crede-ne că îți dorești ca interacțiunile să fie ceva plăcut.

Găsește o agenție de marketing care vorbește aceeași limbă și cu care va fi o plăcere să interacționezi (ai fi surprins(ă) de cât de bine poate merge o glumiță atunci când sunteți pe aceeași lungime de undă!).

… ofere mai mult decât un site fain

Site-ul unei agenții de marketing este echivalentul sufrageriei unei case (camera aia unde nu aveai voie să intri decât dacă ”avem musafiri”). Totul este aranjat, șters de praf și pregătit pentru oaspeți.

Dar dacă vrei să afli mai multe despre gazdele tale, îți recomandăm să afli ce spun clienții lor despre ei.

Connect-media-cum-alegi-agentie-marketing-6

Testimonialele sunt un punct bun de plecare. Apoi te poți uita pe portfoliul lor și să vezi câte din proiectele la care au lucrat mai sunt active (website-uri, pagini de social media, etc.).

… îți ofere un timeline de care vă veți ține cu toții

Întreabă agenția despre proces: cum procedează pentru serviciile de care ai nevoie – pas cu pas. Așa vei înțelege cum lucrează și cum le poți oferi suportul necesar pentru a te ajuta.

Apoi află care este timpul estimat pentru ceea ce ai nevoie. Spunem ”estimat” pentru că mereu apare neprevăzutul, dar una este o estimare de 2 săptămâni și alta este o livrare în 2 luni.

Connect-media-cum-alegi-agentie-marketing-7

Asigură-te că ai înțeles cum se va lucra, care sunt procesele și ce trebuie TU să faci pentru a vă ține de timeline.

 … lucreze cu cifre clare

Cele mai eficiente campanii de promovare se bazează pe date: câți au văzut, câți au dat click/like/follow, câți sunt clienți care tot revin…

Connect-media-cum-alegi-agentie-marketing-8

Oricât de creativă ar fi o idee, agenția de marketing trebuie să o organizeze în funcție de target, de audiență, de buget. Ce cifre vor monitoriza și de ce sunt relevante pentru tine? Cum vor testa și cum vei vedea rezultatele?

Vezi mai jos cum decurge colaborarea cu agenția ta de marketing.

… să se întâlnească cu tine

În funcție de contractul semnat, vei primi update-uri periodice în privința colaborării cu nouta ta agenție de marketing. Acestea pot fi lunare, săptămânale, live sau online.

Connect-media-cum-alegi-agentie-marketing-9

Ideal ar fi ca în cadrul acestor întâlniri sau update-uri să primești un scurt raport al activității prestate și al rezultatelor obținute. Și mai ideal ar fi ca totul să fie explicat într-un limbaj simplu ca să poți înțelege rapid cum stai.

Cum alegi o agenție de marketing?

Folosește lista de mai sus ca punct de plecare – acordă-ți timp și fii flexibil(ă)!

S-ar putea ca toată treaba să dureze mai mult decât ai estimat, dar dacă ești în căutarea unui parteneriat pe termen lung, mai bină să deliberezi în prezent decât să reiei procesul în viitor.

Dacă vrei un punct de plecare, poți începe chiar cu noi! Am verificat și intern și îndeplinim toate criteriile de mai sus – întreabă-ne clienții sau verifică-ne proiectele. Poți vorbi direct cu noi ca să vezi dacă click-uim.

Înțelegem că această decizie poate părea imposibil de luat, dar ia-o pas cu pas și începe cu primul de pe lista asta.

    Spune-ne în cuvintele tale cu ce te putem ajuta și hai să începem!