Ai o pagină de business pe Facebook.
Investești timp și bani în conținut de calitate.
Încerci tot posibilul pentru a te asigura că fanii tăi primesc informații folositoare/amuzante/interactive.
Cu toate acestea, se pare că rata de engagement nu mai este ”ca pe vremuri” și că, indiferent cât de mult încerci, postările tale ajung la din ce în ce mai puțini oameni.
Ce faci tu în momentul de față se numește marketing organic. Ce ar trebui să faci pentru a ajunge la cât mai mulți fani este Facebook advertising. De ce trebuie să faci asta? Două motive:
- Numărul brand-urilor care își fac reclamă pe Facebook a crescut de aproape 2 ori în ultimul an și jumătate.
- Reach-ul organic (neplătit) nu va reveni niciodată la momentele sale de glorie.
Conform cifrelor din propriile noastre campanii, chiar și o investiție modestă în reclama pe Facebook te poate ajuta să ajungi la mai mulți utilizatori.
Cea mai de succes postare a noastră a avut un reach organic de 3.400 de fani. Cu ajutorul Facebook Ads, însă, primele două postări din top au avut un reach de 5.300, respectiv 5.400 de utilizatori – cu 2.000 de fani mai mult.
Dar Facebook Ads poate mult mai mult decât atât! Ce înseamnă ”mai mult”? Dacă îți plac numerele în creștere, atunci ai venit în locul potrivit!
Vrei mai mulți fani? Facebook Ads ți-i aduce!
Numărul de fani este primul indiciu al unui brand popular. Fanii sunt acei utilizatori care au dat like paginii tale de business și care îți vor vedea cel mai des postările în funcție de ora la care postezi și de cât de interesați au fost de conținutul tău în trecut.
Evident, tu îți dorești cât mai mulți fani cu putință. Reclama pe Facebook îți oferă opțiunea de a crește numărul de fani ai paginii de business și, implicit, te ajută să ai un public stabil pentru conținutul tău din social media.
De asemenea, pe măsură ce crește numărul fanilor, Facebook va începe să se prindă care este tipologia utilizatorului ideal pentru brand-ul tău și îi va livra acestuia direct viitoarele ad-uri pe care le vei crea prin Facebook.
Facebook Ads crește click-urile pe pagină cu 96%!
Fanii tăi sunt fantastici dar, dacă odată ce au dat like nu interacționează deloc cu pagina ta, atunci utilitatea lor se termină cu abilitatea de a-ți da crea un șablon pentru potențiali fani pe care îi poți dobândi.
Cifrele care arată de câte ori utilizatori au dat click pe pagina ta te ajută să măsori rata de engagement a campaniilor tale: astfel poți afla cât de interesați sunt fanii tăi de ceea ce le oferi.
De asemenea, click-urile te învață ce tip de conținut merge mai bine: ai obținut mai multe click-uri din postări cu imagini în loc de postări video? Atunci plusează pe imagini!
Cât de impresionante sunt impresiile tale?
Page impressions se referă la numărul total de dăți în care conținutul paginii tale a fost afișat. Acest număr nu indică exact câți fani are pagina ta, ci se referă mai mult la acei utilizatori care au fost expuși conținutului tău.
Dar asta nu înseamnă că nu trebuie să fii atent la page impressions: cu cât numărul crește, cu atât mai mulți oameni îți văd conținutul și cu atât îl văd mai des – devin mai familiarizați cu brand-ul tău și încep să înțeleagă de ce ar fi valoros/relevant pentru ei.
Cât de departe poți ajunge?
La fel ca page impressions, post impressions este un număr valoros care îți arată câți oameni au văzut una din postările tale. Dacă nu știi care este reach-ul tău organic sau despre modul în care utilizatorii interacționează cu postările tale, atunci ce sens mai are să postezi? Post impressions te ajută să îți optimizezi atât conținutul organic, cât și pe cel promovat.
Cu ajutorul Facebook Ads reach-ul tău organic poate crește cu aproape 200% (în funcție de suma investită). Prin campaniile acestea nu numai că poți ajunge la mai mulți fani, cei care deja ți-au dat like la pagină, dar poți ajunge la utilizatori care se pot dovedi incredibil de valoroși pentru brand-ul tău.
Deci de ce ai nevoie de Facebook Ads?
Back to you: știm că poate părea inutil să investești în Facebook Ads. Până la urmă de ce ai da bani unei rețele de socializare când lucrurile ”merg bine și așa”?
Răspunsul este simplu: pentru că brand-ul tău merită mai mult decât ”merge și așa”.
Deja ai investit resurse financiare/creative și timp în pagina de Facebook a business-ului tău. Respectă munca depusă și asigură-te că tot conținutul la care ții atât de mult ajunge la cât mai mulți utilizatori – dă-le ocazia să vadă exact cât de util și relevant poate fi brand-ul tău pentru ei!
Dacă simți că pagina ta poate mai mult și ai vrea să începi să profiți de toate avantajele, pe care ți le oferă Facebook Ads, atunci te putem ajuta cu un curs introductiv în Facebook sau cu recomandări personalizate afacerii tale. Trebuie doar să ne dai un semn!
Surse citate (în ordinea apariției): Jay Baer, Don Schultz, Kim Garst, Jon Loomer, Erik Qualman.