Ca să înțelegi cât de mult contează cu ce fotografii de social media se prezintă brand-ul tău, care este reacția ta la:
”Hai să-ți fac o poză!”
Care sunt primele tale gesturi? Probabil că te gândești la cum arăți, cauți o oglindă, încerci să te aranjezi puțin, îți reamintești care este unghiul tău bun și cauți o sursă flatantă de lumină…
Evident că poza poate fi retușată ulterior pentru a scoate orice element inestetic daaar… dacă poate ieși bine din prima și să arate și natural, nu este toată lumea fericită? Ai reușit să faci o poză în care arăți autentic – arăți cele mai bune calități ale tale!
Atunci… de ce nu ai depune atunci același efort și pentru brand-ul tău?
Ține minte: o poză pe social media are maxim 1 secundă la dispoziție pentru a opri un utilizator din scroll-ul infinit al timeline-ului. Deci cum te poți asigura că imaginea brand-ului tău face destul pentru acea pauză crucială care poate duce de la ”ce fain..” la un ”like/love”, comentariu sau chiar o achiziție?
Fotografii de social media: alege echipamentul potrivit
Hai să fim serioși, în prezent orice telefon face poze aproape la fel de bune (pentru ochiul neantrenat) ca un aparat profesionist.
Așa că nu trebuie să pornești cu ideea că îți trebuie aparatură performantă cu multe butoane și setări, lumini sclipitoare și un decor inspirat de Annie Lebowitz.
ÎNSĂ: cele menționate mai sus ajută. Un aparat profesionist care îți permite să te joci cu ISO, timp de expunere și câmp de profunzime, un reflector pentru lumină puternică și difuză, un Lightroom licențiat cu presetări salvate – toate îți ușurează munca și te ajută să faci poze de o calitate impecabilă din punct de vedere tehnic.
Fotografii de social media: și după…?
Ne inspirăm! Nimeni nu se așteaptă ca inspirația să vină din neant (contrat opiniei populare). Ai nevoie de o anumită fundație vizuală pentru a crea imagini de impact. Ce bine că online-ul este un punct de plecare aproape inepuizabil.
Sigur că poți avea tu o idee genială ce implică doar puțin joc de perspectivă și poate o rază de soare dar dacă nu te inspiră nimic, te poți inspira din inspirația altora și poți redescoperi produsele tale într-o altă lumină (sperăm noi, mai flatantă!).
Fotografii de social media … dar decorul?
Evident că cele de mai sus nu sunt tot ce îți trebuie –
– un produs trebuie încadrat într-un anumit decor care să îi sugereze utilitatea sau să îi scoată în evidență culorile, forma, textura.
Dar cine are timp (și buget) să cumpere toate elementele de butaforie?
Vestea bună: nici nu trebuie!
Hai să exemplificăm cu doi dintre clienții noștri: unul pe beauty și unul pe piața de carte pentru copii.
Uită-te puțin la imaginile de mai jos:
În prima nu am avut nevoie decât de două cartoane în culori aprinse care să scoată în evidență produsul și puțină lumină solară pentru acel aer de autenticitate. În cea de-a doua imagine am folosit un jet de apă de la duș pentru a prezenta un gel de… surpriză… duș!
Pentru crema cu extract de melc am folosit un prosop cu o textură aproape vizual tactilă, iar în cea de-a doua imagine am folosit câteva elemente marine pentru o cremă pe bază de colagen marin.
Vrei să sugerezi că un produs se bazează pe ingrediente naturale? Avem un fundal roz prăfuit cu câteva flori și elemente vegetale.
Un gel de duș pe bază de miere BIO? Două cartoane de galben și alb-crem și câteva fire de pampas – numai compoziția în sine și culorile calde îți atrag atenția și te opresc pentru 2 secunde în plus.
Trecând acum la o piață diferită – cu mai multe elemente de poveste și mood.
O carte despre șah, poate puțin evident, este cel mai bine scoasă în evidență de textura ușor glossy a unei tăbli de șah pregătită pentru bătălie…
Cărți dedicate Crăciunului? Cu toții avem decorațiuni de Crăciun ce abia așteaptă să fie folosite și în afara lunii decembrie – globuri, fulgi de nea, beteală…
Avem o carte despre flori? Ne trebuie un buchet de flori colorate și maxim 2 minute pentru a crea un fundal botanic care să scoată în evidență cartea.
Din fericire, uneori ne ajută și anotimpul și putem profita de bogăția de culori pentru a prezenta două titluri numai bune pentru serile mai lungi ale toamnei (prima imagine de mai jos a necesitat două scaune, un sac de frunze și o sincronizare tripartită impecabilă – nimeni nu a fost rănit!).
Un joc Montessori cu zeci de cartonașe? Le folosim pe TOATE plus un copywriter cu tunsoare de copil aplecat deasupra jocului (diferența mentală este infimă!).
Turnul cu dragonul din dreapta a fost folosit în cea mai de succes campanie de Facebook Ads – 28.500 de lei pentru Lily și puiul ei de dragon care învață bunele maniere.
Fotografii de social media: lights, camera, ACTION sau…
Totul sună și arată fantastic dar realistic vorbind, tu ai timp să faci toate astea?
Ca antreprenor, focusul tău nu poate fi pe cel mai frumos cadru și nici pe utilizarea decorului spontan pentru a face ședințe foto aproape zilnic sau o ședință lunară de aproape 12 ore…
Ei bine, fotografiile de social media nu trebuie să cadă în sarcina ta. De aproape jumătate de an, la Connect Media am lansat un serviciu nou – fotografii de social media pentru brand-uri.
Da, tot ce ai văzut mai sus este rezultatul muncii noastre, al unui training fain (mulțumim, Ștefan!) și al unui echipament demn de ideile noastre (mulțumim, Oana!).
Dacă încă nu te-au convins toate imaginile de mai sus 100% rezultatul muncii noastre și al unor abilități ce devin mai bune cu fiecare cadru, te invităm să afli mai multe despre serviciul Connect Media pentru fotografii de social media aici.