Atunci când vorbim de un eveniment private sau corporate, pe lângă organizare în sine, oaspeții evaluează experiența în funcție de preparatele oferite și de conceptul din spatele ocaziei. Chiar dacă totul a fost impecabil, un meniu lipsit de gust sau imaginație sau absența unui fir narativ care să unească toate elementele pot lăsa un gust amar.
Tocmai pe baza acestui insight am abordat proiectul On Set Catering.
On Set este firma care s-a ocupat cu servicii de catering pentru toate proiectele Bucharest Film Studios. Printre vedetele care s-au bucurat de preparatele lor se numără Demi Moore, Jeremy Irons, Franco Zeffirelli, Andy Garcia, Cristoph Waltz, Matt Damon și Tilda Swinton. Pe lângă aceste proiecte interne, din 2007 On Set se ocupă și de eveniment corporate și private. Rezultatul? Peste 3000 de evenimente corporate cu peste 3000 de invitați, și mii de evenimente private cu până la 500 de invitați.
Cu o experiență atât de bogată în spate, On Set avea nevoie de ceva care să transmită aceste informații dar într-un mod care să relaționeze emoțional cu clientul: primul pas spre o întâlnire și un eventual contract. Așa că au poposit la Connect Media în căutarea acelui ingredient-lipsă din strategia lor de piață.
Pentru noi soluția a fost evidentă: On Set avea nevoie de o poziționare clară pe piață și de o nouă identitate vizuală (logo+slogan). Poziționarea ar fi asigura o asociere instant între brand și atuul său principal, iar indentitatea vizuală nouă ar fi preluat poziționarea și ar fi transpus-o într-un mod creativ și user-friendly.
Avem un brand – unde îl punem?
Poziționarea la Connect Media înseamnă un proces care combină un research sănătos și partea de creative.
Pentru On Set am efectuat o cercetare riguroasă a pieței de catering din București, analiza brand-ului în sine, compilarea informației rezultate și transpunerea ei într-un mod creativ pentru a comunica cât mai eficient despre On Set.
În urma analizei de piață, am eliminat din start poziționările care aveau legătură cu premiere în București (prima firmă de catering din București), cu anii de experiență (există firme concurente care au mai multă experiență), cu omniprezentele adjective ”profesionist”, ”eficient”, ”de încredere” (atribute care ar trebui să fie implicite atunci când vorbim despre o firmă de catering), cu numele mari de clienți sau cu unicitatea abordării.
Luând în calcul istoricul On Set și originile companiei în lumea filmului, unde și-a dezvoltat un fler pentru a spune o poveste în care cuvintele sunt înlocuite de decor și preparate savuroase, ne-am dat seama că aceasta este și poziționarea brand-ului: ”Povestea evenimentului perfect”.
Când vorbim despre organizarea unui eveniment și alegerea preparatelor oferite oaspeților, un beneficiu diferențiator oferit trebuie să fie povestea. Concurența deja oferea eficiență, personalizare, profesionalism – sunt elemente diferențiatoare care, folosite de toată lumea, nu mai creează nicio diferență.
Un eveniment perfect organizat trebuie să se desfășoare ca o poveste: este nevoie de un fir narativ care să introducă oaspeții din primele clipe în atmosfera unică, să îi conducă imperceptibil de-a lungul întregii seri și să îi lase cu zâmbetul pe buze odată ce aceștia se îndreaptă spre casă.
Pe o piață din ce în ce mai aglomerată cu firme de catering și foarte săracă în informații obiective în mediul online, On Set poate fi singura companie de catering care oferă întregul concept al unui eveniment: decoruri, elemente de butaforie și preparate alese pentru a se potrivi cu tema – povestea.
Avem o poziționare: cum procedăm?
Odată stabilită poziționarea, am început etapa creative: crearea logo-ului și sloganului. Conform cerințelor clientului, am mers pe variante în limba engleză.
Slogan 1: The delicious thrill
O poveste bine construită îți provoacă un fior, o emoție de neuitat. Promisiunea din slogan a unui fior delicios/savuros atrage instant atenția clientului și este un factor diferențiator extraordinar pe piața de la noi, unde majoritatea firmelor se rezumă la particula descriptivă ”catering”.
Slogan 2: For sharp tastes
Adjectivul ”sharp” înseamnă atât ”ascuțit”, cât și ”iute” sau ”precis”. Pe de o parte avem atributul real al unei ustensile esențiale în bucătărie: cu un cuțit ascuțit poți crea și șlefui cele mai creative preparate. Pe de altă parte, avem partea emoțională a adjectivului: o acțiune precisă și rapidă – exact calitățile unui serviciu de catering profesionist, cu anii de experiență în spate. Combinația între ”sharp” și ”tastes” creează imaginea unui client care știe foarte bine ce vrea – un client rafinat, cu așteptări înalte.
Slogan 3: Sublime appetites
La fel ca sloganul anterior, această construcție este o combinație între o descriere a serviciilor oferite, cât și un compliment subtil, adus clienților. Pe de o parte, sloganul sugerează gusturi unice, arome imbatabile și o experiență culinară memorabilă. Pe de altă parte, sloganul reușește să și creeze o imagine perfectă pentru clienții care sunt tentați de oferta de catering: un portret al unui om rafinat.
Pe baza sloganurilor am început să lucrăm și la variantele de logo.
Logo 1: There is one spoon
Simbolul grafic este o stilizare a unei lingurițe de degustat: un simbol al meselor rafinate, bazate pe un concept culinar atent selecționat. Elementul vizual este separat de slogan cu o linie orizontală, la fel de precisă ca o tăietură de cuțit, iar caligrafia sugerează aerul sofisticat și sublim al preparatelor și atmosferei.
Logo 2: Sharp minds think alike
Linia curbată care delimitează logo-ul în partea stângă sugerează silueta unui platou – element de bază în setup-ul unei mese. A fost preluată ideea de ”ascuțit” din slogan și a fost integrată organic în denumirea brand-ului cu ajutorul unui cuțit în finisarea literei ”T”.
Logo 2a: Sharp minds think alike
Elementul rolei de film, parte integrală a istoriei brand-ului, este integrat într-o manieră ascuțită aici pentru a urma linia fină a impactului vizual. Logo-ul este separat perfect în două părți printr-o tăietură rapidă și eficientă de cuțit – element preluat din slogan.
Logo 3: Let them eat cake
Conceptul de bază este cel al unui tort, iar elementul care închide logo-ul în parte superioară este glazura cremoasă. S-a integrat elementul unei role de film în partea stângă – omagiu subtil adus tradiției bogate a brand-ului în domeniul cinematografiei. Partea inferioară a logo-ului este închisă de un cuțiti specific cofetăriei, atent stilizat pentru a urma liniile stabilite de font și elementul grafic al glazurii.
Logo 4: Lights, camera, enjoy!
Cele 4 elemente laterale ale pătratului central simbolizează 4 scaune aranjate în jurul unei mese. Cercul central are dublu înțeles: obiectivul unei camere sau platoul culinar central al unei mese rafinate. Colțurile sunt marcate de 4 elemente vegetale simbolizând aranjamentele florale care transformă masa într-un deliciu vizual.
Logo 5: Cake is always a good idea
Elementul superior este o reprezentare minimalistă a cireșei de pe tort – punctul vizual culminant al unui desert. Cercul central simbolizează atât lentila unei camere, cât și litera ”O” din denumirea brand-ului. ”S” din logo simbolizează atât numele brand-ului, cât și straturile unui tort.
Absolut toate aceste elemente au fost integrate într-o prezentare: informații despre piață, audit de brand, insights despre trenduri, analiză concurență, centralizare informații, recomandări, poziționare, sloganuri și logouri.
După mai multe deliberări, clientul a ales logo-ul 2a și sloganul ”The Delicious Thrill” – acestea părând a cuprinde cel mai bine ideea brand-ului și elementul său diferențiator.
Acum lucrăm intens la implementarea conceptului în absolut toate materialele de prezentare și abia așteptăm să vedem ce proiecte frumoase va face echipa On Set!