Cât de des stai pe Facebook în fiecare zi? Fii cinstit(ă) – ești între prieteni!
Aștepți metroul, ești în trafic sau pur și simplu ai ceva timp de pierdut. La fel ca tine sunt milioane de români și miliarde de oameni în lumea întreagă, care intră aproape din reflex pe cea mai mare rețea de socializare din lume.
Noi spunem că, din punct de vedere business, acesta este un lucru bun.
Cu puțin know how și planificare inteligentă, tu vei fi acolo când utilizatorii dau click pe iconița albastră și le poți oferi soluții la probleme pe care nici măcar nu știau că le au sau le poți oferi ceva amuzant și entertaining care să îți pună brand-ul într-o lumină nouă.
De ce ai nevoie pentru social media inteligent?
De un angajament față de tine și viitorul business-ului tău: fără scurtături și fără scuze. Vrei să ai un brand sociabil? Atunci fă-ți timp pentru el, învață ce este cu adevărat important când vine vorba de Facebook și fii riguros în toate: planificare, calitate și diplomație.
Noi îți venim în ajutor cu primul pas: elementele de bază de care trebuie să ții cont în planificarea prezenței brand-ului tău pe Facebook.
La finalul articolului îți vom oferi un manual Facebook to get you started: ai acolo tot ce trebuie să știi despre Facebook basics. Gândește-te la el ca un mic imbold pentru a începe să dai binețe în social media.
Restul depinde numai și numai de tine.
Cifrele vorbesc de la sine
În primul și primul rând: Facebook are aproape 2 miliarde de utilizatori la nivel mondial. Din aceștia, o majoritate covârșitoare preferă să își verifice paginile favorite sau timeline-ul cu ajutorul telefonului mobil.
Pentru prima oară telefonul a depășit desktop-ul tradițional și nu dă semne că se oprește din crescut. Acest fapt a avut un impact major asupra modului în care sunt concepute campaniile de marketing.
Ce înțelegem noi din graficul de mai sus este că există o oportunitate imensă pentru mobile marketing și că se trag clopotele pentru mediul print. De aceea, dacă încă nu te-ai gândit la campanii de marketing special create și targetate pe mobile, atunci s-ar putea să ratezi o mare bucată din target-ul tău.
Cum lucrează social media pentru tine
Cum vei prinde concurența din urmă? Profită de cele mai cunoscute servicii de ads din online! Google și Facebook sunt lideri pe piața de advertising online și creșterea veniturilor lor reflectă reorientarea companiilor spre noile medii de atragere a atenției.
Facebook a înregistrat o creștere spectaculoasă de 62% a veniturilor generate de campanii de Facebook Ads.
Dar în spatele acestor cifre se află o serie de provocări cu care se confruntă orice agenție sau brand care încearcă marea online-ului cu degetul – mai ales când vorbim de social media.
- uneori poate fi dificil să măsori exact care este rezultatul investiției tale: ai vândut mai multe produse, ai mai mulți clienți potențiali, o reputație mai bună?
- de aceea, este foarte important să aloci fiecărei strategii de social media un obiectiv de business. Este mai ușor să ajungi de la A la B dacă știi exact unde este B.
- asigurarea resurselor și bugetului: ca agenție, efortul de convingere a unui client de necesitatea investiției în social media este jumătate din proiect. Până ce nu dispare ideea că social media este ceva frivol, prejudecata aceasta complică inutil orice acțiune de ”socializare” a brand-ului.
Cum măsori dacă este bine ce faci
Atunci când vine vorba de succesul unei campanii de social media, cele mai utile cifre sunt cele legate de engagement (cât de mult interacționează utilizatorii cu conținutul paginii), conversion și revenue (cumpărături aduse de către social media) și brand awareness (câți fani noi are brand-ul).
De asemenea, nu uita că această creștere bruscă în Facebook Ads înseamnă că utilizatorii sunt bombardați constant cu reclame. Rezultatul? Aceștia sunt mai puțin dispuși să dea click pe o reclamă dacă ea nu este absolut remarcabilă: de la conținut la vizual, totul trebuie să fie conceput cu o atenție aproape obsesivă la detalii și calitate.
Pe lângă reclamele disponibile prin Facebook Ads, brand-urile încep să folosească și alte metode de a ieși în fața potențialilor clienți.
Vox populi
Aici vorbim despre utilizatori care scriu despre produsele și serviciile brand-ului, le filmează sau le pozează: review-uri, articole de blog, postări pe propriile conturi de socializare – conținutul generat de utilizatori ajută la promovare organică și non-intrusivă. Utilizatorii sunt mai dispuși să acorde timp și atenție conținutului creat de „semenii” lor și nu de o companie aparent impersonală.
Încurajează-ți clienții să povestească despre propriile lor experiențe alături de afacerea ta.
Așa poți avea un câștig dublu: promovare gratuită și user-friendly și oportunitatea de a îmbunătăți relația cu clienții.
Clientul nostru, stăpânul nostru
Pe măsură ce apar mai multe opțiuni ușor de descoperit în online, clienții care nu sunt mulțumiți de serviciile sau produsele unei companii sunt mult mai puțin dispuși să-i ofere o a doua șansă.
Este foarte important să reacționezi rapid și diplomat la orice problemă care este împărtășită pe social media. Orice review negativ sau client nemulțumit te poate ajuta să afli ce poți face mai bine: livrări, relații cu clienții sau calitatea produselor.
O comunitate creată în jurul unui brand și cucerită de valorile și produsele sale este de neprețuit atunci când vine vorba de social media. Astfel poți crea mii de ambasadori ai brand-ului tău într-un mod creativ și organic.
Concluzie?
La ultima strigare Facebook avea în România 9.6 milioane de utilizatori. Asta înseamnă că prin socializare, brand-ul tău poate ajunge la acești aproape 10 milioane de potențiali fani.
Ce trebuie să faci pentru asta?
- într-un singur an Facebook a avut o creștere de peste 60% a veniturilor din Facebook Ads. Tot mai multe brand-uri descoperă că socializarea cu fanii și clienții nu este un moft. Chiar vrei ca business-ul tău să fie singurul neinvitat la petrecere?
- viitorul din 2017 este mobile (cel puțin până la următorul viitor). Cum șansele sunt ca orice campanie de social media să fie vizualizată pe ecranul telefonului mobil, trebuie să te concepi totul în jurul unui ecran mai mic decât cel al unui desktop tradițional: vizual, mesaj și locul unde ajunge utilizatorul odată ce dă click pe ad-ul tău.
- stabilește din timp care sunt obiectivele campaniile tale: vrei mai mulți fani, conversii pe site, adrese de email? Dacă nu ai o destinație clară, inevitabil vei ajunge să te pierzi pe drum.
- profită de clienții tăi: încurajează-i să-și exprime părerile legate de serviciile și produsele tale. Dacă au bloguri sau vloguri, întreabă-i dacă ar fi interesați de o colaborare.
- fii mereu atent la comentarii și review-uri: ele te pot ajuta să devii mai bun și să creezi o conexiune cu fanii sau clienții tăi. Dacă ei simt că ce spun contează, atunci vor fi mai loiali brand-ului.