Imaginează-ți un iarmaroc de proporții imense. Toată lumea are tarabe atractive cu produse ademenitoare dar vânzătorii sunt cei care fac diferența între standuri: glume amuzante, povești ademenitoare și gesturi care aduc clienții mai aproape.
Tu cum te integrezi în acest tablou? Faci parte din haosul organizat sau stai deoparte, sigur că produsele tale vor vorbi de la sine? Dacă răspunsul este cea de-a doua variantă, atunci avem o veste mai puțin veselă: în 2017 produsele tale nu vor putea acoperi glasurile vânzătorilor rivali. În 2017 contează foarte mult să fii sociabil, să spui o poveste și să dialoghezi direct cu fanii tăi.
Dacă acesta ar fi primul tău pas în lumea rețelelor de socializare, nu intra în panică. Totul este mai prietenos decât pare la prima vedere.
DE CE vrei să fii sociabil?
Dacă nu știi răspunsul la întrebarea asta, tot ce vei face în social media va fi lipsit de un scop clar: motivul pentru care brand-ul tău contează. De ce exiști și ce probleme poți soluționa? Până la urmă o postare din social media trebuie să reprezinte un mod diferit de a rezolva una din problemele clienților tăi.
Fii:
- Concis: ce vrei să obții – fani, vânzări, trafic pe website?
- Cuantificabil: asigură-te că ai o metodă bună de a verifica dacă ți-ai atins obiectivele.
- Accesibil: ambiția nu este un lucru rău, dar obiectivele imposibile nu vor face decât să-ți demoralizeze echipa.
- Relevant: asigură-te că prezența ta în social media se bazează pe obiectivele tale pe termen lung.
- Punctual: alege termeni-limită și ține-te cu dinții de ei.
CU CINE vrei să fii sociabil?
Creează-ți o prezență online care se mulează perfect pe target-ul tău. Dacă știi care sunt dorințele și nevoile lor, vei putea înțelege exact unde se potrivește brand-ul tău în viața lui de zi cu zi și cum îi poți povesti despre el fără a fi intrusiv.
Ai nevoie de o listă a concurenței tale sau de firme care au o ofertă asemănătoare de produse sau servicii. Notează câți fani au și cum reacționează la postări, cât de des postează, la ce oră și ce tip de imagini. Inspiră-te și fă ceva mai bun!
UNDE vrei să fii sociabil?
Vrei să știi dacă o rețea de socializare este potrivită pentru brand-ul tău, trebuie să răspunzi la trei întrebări: este relevantă pentru target-ul tău, poate fi administrată eficient și poate oferi rezultate vizibile?
Nu trebuie să fii pe toate rețelele de socializare – doar pe cele unde publicul tău își petrece timpul. Nu are sens să îți creezi un profil pe Twitter dacă nu ai nici cea mai vagă intenție de a posta regulat.
Investește în imagini de bună calitate. Un vizual bun este 50% din întreaga postare, chit că vorbim de Facebook, Instagram sau Pinterest.
Creează o descriere uimitoare pentru brand-ul tău: explică cu ce te ocupi, ce oferi și de ce ești diferit. Fii prietenos și încearcă să folosești cuvinte asemănătoare cu cele pe care le-ar folosi clientul tău ideal pentru a se autodescrie.
Hai să fii sociabil!
Connect Media se pricepe foarte bine la a fi sociabil: de la mediul formal al LinkedIn la postări de Instagram și o prezență activă pe Facebook, la noi găsești echipa care te poate ajuta să ieși din zona ta de confort și să descoperi cât de folositor este să fii la fel de zgomotos ca ceilalți vânzători din iarmarocul online. Ce zici? Te simți pregătit de provocare?