fbpx
contactBTN logoShadow3

Tendințe în design: 2024 și ce urmează în 2025

Marketing, Website

Se termină 2024, începe 2025. Ce am învățat din anul pe final și ce vom continua să dezvoltăm în 2025 pe plan de tendințe în design?

Ai clipit? Ai prima impresie.

Trendurile nu sunt doar înamorări temporare – ele ne oferă suportul vizual pentru a organiza creativ și funcțional conținutul și pentru a ne ajuta clienții să își cucerească publicul.

O primă impresie în privința unui brand se creează în 0.05 secunde – cât clipești.

Prima impresie este 94% legată de design.

Conținutul de calitate contează, dar chiar cel mai bun conținut este ignorat dacă este integrat în design căruia îi lipsește factorul ”a, stai să văd ce scrie aici!”.

Ne-am întrebat echipa de design care sunt trend-urile care vor defini 2025, iar ei ne-au făcut o listă bună și completă mai jos.

Fotografia în centrul atenției

Scopul unui design de website este de a pune în valoare fotografia. Oferă utilizatorilor o experiență vizuală plăcută cu produsele afișate în centrul atenției.

De obicei acest vizual este încadrat într-un tip de layout/paginație asimetrică. Layout asimetric oferă site-ului un aer dinamic și unic din punct de vedere vizual.

Culori puternice

Paleta de obicei nu trebuie să fie foarte extinsă pentru a crea un adevărat spectacol de culoare. Culorile saturate/aprinse aduc în fața utilizatorului un website memorabil.

În același timp paleta este foarte atent selectată – ea trebuie să se potrivească cu publicul țintă și cu identitatea brandului.

Devine tot mai întâlnit să fim loviți vizual de culori tot mai puternice, mai vibrante și saturate, fie că acestea sunt într-o paletă redusă sau creată din culori aflate în conflict.

Pe măsură ce performanța aparatelor de printare și calitatea de redare dar și capacitatea de rezoluție au crescut, putem observa continuu culori tot mai „izbitoare” fiind folosite.

În loc de griuri colorate, se poate percepe o îmbrățișare a culorilor bogate atât în culori de accent, cât și în pete mari.

Putem lega această tendință și cu alți curenți artistici precum impresionismul și Art Nouveau ce redau impresii prin culori ferme, puternice, dar grațioase când alăturate.

Design-ul începe să nu se mai caracterizeze în unele cazuri doar prin util – el poate dobândi și tente spectaculoase care „îți iau ochii”.

Mai puțin e mai mult

Logo-urile se orientează spre simboluri cu design minimalist: esențializarea obiectivelor unei companii într-o imagine clară, simplă, cu un design bold, uniform – unde detaliile figurative își pierd din valoare/prezență.

Aceste simboluri sunt adăugate în design-ul pentru website-uri – și leagă toate elementele pentru un vizual uniform.

Se poate observa o continuare a tendinței pentru minimalism care a redevenit un trend masiv în ultimii ani, cauzat probabil de varietatea pe care o marcă își pune amprenta și o mai ușoară rezolvare a problemelor vizuale de aplicație.

Multe brand-uri mari încep puternic să se redirecționeze către logotype.

Cui îi este teamă de AI?

Designerii folosesc din ce în ce mai des tool-uri AI. Ele sunt la îndemâna oricui utilizează software-uri precum Adobe sau website-uri precum Canva.

Pe lângă editarea unui design, vizualul de tip AI este prezent în fotografiile de tip stock photos/royalty-free photos. Imaginile sunt folosite mai departe în design-ul pentru un website, în postările de social media.

Putem arunca o simplă privire la majoritatea evenimentelor de natură tech sau care au o legatură puternică cu tehnologia și vom observa dominanța pe care acest subiect o are.

De la Microsoft și Apple introducând propria versiune de Chat GPT pănă la Adobe, tool-ul cel mai influent în câmpul creativ a cărui conferință din anul 2024 a anunțat în întregime numai noutăți legate de AI, lucru care a stârnit nemulțumiri și controverse în rândul utilizatorilor

Textul în prim plan

Se pune accent mai mult pe zona de typography – putem observa în bannere de social media, în hero sliders sau în design-ul unui website în general. De obicei este folosit pentru a separa secțiuni sau pentru a sublinia o informație.

Foarte important: dimensiunea mare de text este prezentă încă din primul scroll și nu este alăturat unei imagini sau unei ilustrații.

Fotografiile curate sunt de multe ori asociate acestei direcții, unde informația este rege.

Se poate vedea și o depărtare de textul cu serifă, literele curate, cu tentă contemporană fiind adesea alese.

Această tendință este posibil să fie puternic influențată și de puternica înclinație către logotype.

Putem presupune că, avănd ca spațiu principal de citire o suprafață luminoasă, digitală, iar blocurile de text cele mai citite nu mai sunt de amploarea clasică a unei pagini de carte, serifa care conferă cursivitate nu mai este la fel de necesară.

O literă fără serifă este considerată ca fiind în același timp mai modernă si mai grațioasă, diferențiindu-se de tiparul vechi a preselor de carte

Mai mare e mai… bine?

Imagini, rezoluții, video – toate trebuie să fie MARI.

Design-ul și imaginea statică dar și dinamică încep să se intersecteze tot mai mult, iar prin tehnologia și accesibilitatea de azi se poate înțelege și de ce.

Atât camerele telefonelor mobile devin tot mai puternice, iar aparatura performantă devine mai accesibilă ca preț. Designerii tineri au astfel acces mai facil la opțiuni de animație și editare video.

Una dintre cele mai mari influențe o putem asocia pentru acest trend care este constant în creștere este platforma Youtube, care în 2024 a avut aproape 72 miliarde de accesări, unde majoritatea marketing-ului se face prin video ads, site-ul fiind al doilea cel mai accesat de pe internet, după Google.

Deci ne putem aștepta ca acest trend să prindă în continuare amploare în perioada următoare.

Mai e nevoie de designeri în 2025?

Da, de 1.000 de ori da. De la logotip la videouri și palete cromatice plus lista de fonturi pe care o poți folosi, un designer:

  • este cel mai în măsură să stabilească direcția vizuală care este relevantă pentru brand-ul tău și pentru audiența sa.
  • îți pune la dispoziție experiența sa și resursele lui informative pentru a-ți garanta livrabile originale, creative și relevante.
  • te va ajuta să separi preferințele personale de elementele obiective pentru domeniul tău.
  • îți va explica fiecare element și impactul acestuia în unitatea vizuală.

Vrei să vorbești cu un designer? Avem doi 😊. Lasă-ne un mesaj și hai să vedem împreună care este impactul culorilor, fonturilor și imaginilor!

 

 

    Spune-ne în cuvintele tale cu ce te putem ajuta și hai să începem!