*Disclaimer: știm care este proverbul dar nu suntem confortabili cu controversele.
Da, toată lumea spune că fie va fi bine, fie va fi rău. Adevărul este probabil undeva la mijloc.
Noi suntem aici să îți spunem că acest tot bine/rău de mai încolo va fi influențat de ce faci acum pentru brand-ul tău.
Așa că puneți pantalonii de antreprenor serios, suflecă-ți mânecile și hai să ne punem pe treabă –#keepgoing!
Ai observat că lucrurile nu sunt business as usual, iar mediul business (mai ales IMM-urile) este puternic impactat de măsurile de siguranță. Și tu ți-ai pus întrebarea: ”cum pot continua în contextul actual”?
Nu există o soluție perfectă dar există o soluție bună: clienții fideli. Ei sunt cei care, după ce vom reveni la aproape-normal, vor fi pregătiți să cumpere de la tine și să te recomande și mai departe.
Comunitate din conexiuni nu doar promoții
Cum majoritatea clienților tăi își petrec timpul (mai mult decât de obicei) în online și pe social media, ele sunt acum metode excelente de a crea un spațiu în care ei se pot conecta. Un simplu share sau repost la clienții care îți pozează produsele sunt metode excelente pentru:
- a transforma social media în platformă de marketing
- a demonstra clienților că îi prețuiești
Astfel creezi un spațiu în care clienții tăi pot comunica unii cu ceilalți și face schimb de impresii legate de produsele achiziționate și de brand-ul tău în general.
Când începe fidelizarea? Cu prima achiziție
Ce se întâmplă cu un client după o primă achiziție? Dacă răspunsul este ”achiziția este livrată”, atunci avem de discutat.
Un “bun venit” călduros este incredibil de important mai ales în perioadele de ne-vârf.
O primă impresie bună este mereu un must dar este și mai importantă în această perioadă pentru că îți dorești ca acești clienți să tot revină către tine.
Primul pas? Personalizează salutul! ”Bună, George!” contează mult mai mult decât ”Bună și atât!”.
Al doilea pas? Trimite-i lui George recomandări în funcție de produsele comandate. George a cumpărat bocanci? George va primi o recomandare pentru un kit de îngrijire pentru că vrei să ai grijă de George.
Bottom line: George trebuie să simtă că de la primul contact, el a devenit centrul universului brand-ului tău.
Cum continuă fidelizarea? Cu recompense!
Programele de loializare sunt o soluție perfectă pentru a încuraja achizițiile continue în magazinul tău online – altfel va reacționa clientul dacă cu fiecare achiziție el se apropie de un nou obiectiv.
Chiar și înainte de a face o achiziție poți tenta un potențial client cu puncte bonus ce pot fi revendicate sub formă de reduceri sau chiar produse!
Nimeni nu vrea să piardă punctele bonus strânse – nici măcar în perioadele mai slow pentru vânzări.
Ce mai face fidelizarea? Interacționează!
Sigur, scopul unei strategii de marketing este creșterea vânzărilor dar dacă contextul actual este neprietenos cu vânzările, atunci fidelizarea va fi un return on investment incomparabil pe viitor.
Dacă încă nu implementezi content marketing în strategia ta, ghici ce? A venit momentul să o faci!
Cum?
Câteva exemple:
Cu site-ul cum stai?
Profită de traficul puțin mai scăzut și fă câteva update-uri la website-ul tău – vorbim și de back end și de front end.
- O imagine consistentă de brand: integrează elementele identității tale vizuale
- Marchează clar funcționalitățile cum este un search bar
- Asigură-te că butoanele care cer o acțiune sunt bine scoase în evidență
- Fii atent la vitezele de încărcare – nimeni nu va sta mai mult de 3 secunde pentru ca o pagină din site să se încarce
De unde încep?
Tot ce am spus mai sus sună bine dar nu știi exact de unde să începi: site, blog, email-uri automate, etc.? Noi deja am trecut prin toate și abia așteptăm să îți arătăm și ție cât de faină poate fi fidelizarea clienților. Dă-ne un semn și hai să construim ceva frumos împreună!